יום ראשון, 19 במאי 2013

שקיות ואקום


לשקיות הואקום יש מספר שימושים. אורזים בשקיות ואקום מצרכי מזון, חלקים המיועדים להישלח במטוס או באונייה לארצות רחוקות וכדי למנוע את טלטולי הדרך מכניסים את חלקי החילוף לשקיות ואקום.

כדי לאפשר אכסון פריטים רבים במקומות מצומצמים וקטנים הוצאו לשוק שקיות ואקום בהם אפשר להצפין שמיכות, מעילים סוודרים וכל בגדי חורף אחרים. לאחר הכנסת הבגדים לתוך השקית מושכים, בעזרת מזרק מיוחד את האוויר מהשקית וכך אפשר לאכסן מספר רב של שקיות אחת על השנייה.

מאז הומצאו המקררים החשמליים (פריז'ידרים) וארונות ההקפאה (דיפ פריז'רים) בהם אפשר לאכסן מזון לתקופה ארוכה וכדי למנוע את כניסת הריחות האחרים במקרר מכניסים את המזון לתוך שקיות ואקום וכך נשמר המזון לאורך זמן.

תרמילאים רבים היוצאים לתקופה ארוכה ורוצים להבטיח שהמסמכים שהם לקוחים איתם כמו דרכון, ויזה, פנקס חיסונים ועוד חיפשו דרך כיצד לשמרם ומצאו בשקיות הואקום פתרון הולם. מאחר והמסמכים נמצאים כל הזמן בתוך התרמיל שעל גבם ובחלק מהטיול הם עוברים במקומות רטובים הם יכולים להיות בטוחים שלא יעונה להם דבר.

משפחות שיוצאות לטיול בטבע מכינות אוכל בביתן ולוקחות אותו איתן בצידנית כשל אחד מהמאכלים מאופסן בתוך שקיות ואקום. האוכל נשאר טרי וטעים ואין צורך לבשל בזמן הטיול.

גרילים


כמעט לכל משפחה בארצות הברית שיש לה בית צמוד קרקע יש מתקני גרילים בחצר. צליית בשר בגרילים מקובלת מאוד והזמנת חברים ובני משפחה לאכילת בשר בבר ברקיו הוא מנהג חוצה היבשת.

גם בישראל אוהבים הרבה מהאנשים לעשות "בשר על האש". בעלי בתים צמודי קרקע יכולים להתקין לעצמם מתקן לגרילים בחצר. בטיולים בטבע וביום העצמאות מאוד מקובל לבשל את הבשר על גבי מתקני גרילים. יום העצמאות מפעילים רוב תושבי המדינה את המנגל, שהוא מתקן עם פחמים עליו צולים את הבשר.

יש מספר חברות בעולם המייצגות מתקני גרילים. כל חברה עם סוג המכשירים לה. בגדלים ובמחירים שונים. את הגרילים הראשונים הוציאה לשוק משפחת קולמן מארצות הברית. החברה הוקמה ב-1944 ופיתחה סוגים שונים של גרילים ולאחר מכן התרחבה החברה החלה לשווק אם אמצעי חימום שונים.

בתחילה הוציאה החברה גרילים למטרת הצבתם בחצר הבית ומאוחר יותר הוציאה גם את כל הציוד בתחום המחנאות והקמפינג. בין סוגי הגרילים אפשר למצוא גריל עם שלושה עד חמישה מבערי גז.

כיום יש מספר חברות המתחרות על כיסו של הלקוח. כל חברה מנסה לשכנע את הלקוח שהתוצרת שהיא משווקת היא הטובה והבטיחותית ביותר. במשך השנה נמכרים גרילים רבים בכל חנויות המספקות גז וחנויות החשמל.

בישראל יש שוק חם בעיקר לקראת חגי ישראל ולקראת יום העצמאות בפרט. לא כולם יוצאים לפיקניק בטבע. יש כאלו שאינם אוהבים את הדוחק והצפיפות בפארקים בהם מתאספים ישראלים רבים. העשן והרעש דוחקים מיד שנה רבים מלהגיע למקומות המוניים.

אבל בכל זאת רוצים לאכול בשר עשוי על האש ולצורך כך יש בחירה גדולה בשוק של גרילים אותם אפשר להציב על המרפסת או בחצר, למי שיש בית צמוד קרקע. למי שיש דירה בבית משותף הפתרון שלו הוא גריל חשמלי. אמנם טעמו של הבשר אינו זהה לטעם הבשר בגרילים שבחוץ אבל מסתפקים במה שיש.

בתקופה בה כמעט כולם מחפשים לאכול אוכל בריא הבישול על גרילים היא דרך אחת מבין דרכים רבות לאכול אוכל בריא. על הגריל לא מטגנים עם שמן,זמן הבישול קצר. גם באולמות האירועים החלו להגיש לאורחים בשר שבושל על גרילים זמן קצר לפני הגשתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה